Opzetten Recruitment Afdeling

U heeft de werving zelf altijd succesvol gedaan maar op dit moment merkt u dat u heeft behoefte aan vernieuwing, aan extra expertise en aan orde en structuur.

In dit geval ga ik eerst met u terug naar de basis: Waar bestaat uw personeelsplanning uit? Deze moet bevatten de huidige vacatures en de verwachte interne door/uitstroom. Welke nieuwe vacatures verwacht u in de toekomst? Wat doet u momenteel aan werving en arbeidsmarktcommunicatie? Hoe is uw employer branding? We bepalen een arbeidsmarktcommunicatie strategie voor nu en in de toekomst en implementeren deze. Tegelijkertijd brengen we structuur aan.

Interne structuur:

Werving Intern:

  • de functie profielen,
  • eventueel opzetten referral program,
  • opbouw cv database,
  • bepalen recruitment systeem en integratie met Werken Bij site,

Selectie Intern:

  • screening, beoordelen en afhandelen instroom van cv’s,
  • correspondentie met kandidaten,
  • kandidaten uitnodigen,
  • STAR interview afnemen,
  • afwijzen of vervolg gesprekken inplannen,
  • referentie check,
  • voortgang bewaken en contact met lijn (Hiring Manager) behouden,
  • rapportages bijhouden en recruitment systeem updaten,

Aannemen Intern:

  • arbeidsvoorwaardengesprek,
  • aannemen nieuwe werknemer.

Externe communicatie en werving: Uw arbeidsmarktcommunicatie en employer branding in social media.

  • doelgroep analyse maken,
  • ombuigen van functie profielen naar wervingsprofielen die winnend en onderscheidend zijn,
  • Werken Bij site creëren,
  • het aantrekken van geschikte kandidaten via de juiste wervingskanalen,
  • pro actief benaderen van nieuwe kandidaten en
  • aantrekken van geschikte kandidaten,
  • aanspreekpunt externe partijen

Geinteresseerd?

deel deze informatie via jouw sociale netwerk

Copyright © 2024 Recruitment Integrated | Design & Development door Lama Lama